Rebranding Presenters Web Academy

Rebranding?

Elk groeiend bedrijf komt op een punt waar je je afvraagt of de look & feel van een aantal jaren geleden nog wel ‘klopt’. Staat het nog steeds voor wie je bent en wat je doet en hoe je dat doet? Herkent de klant van vandaag zich nog steeds in dat beeld van jaren geleden? En klopt de look & feel nog met de klanten die je de komende jaren aan je wilt binden? Vaak niet. Klanten veranderen en organisaties ook. Presenters Web Academy vormt daar geen uitzondering op.

Voor de continuïteit en de groei van je organisatie is het belangrijk om die aansluiting met de klant te blijven houden en de juiste snaar te blijven raken. De praktijk leert dat rebranding een boost kan geven aan je business, als je tenminste de juiste beeldtaal daarvoor gebruikt.

Wie is Presenters Web Academy?

Presenters Web Academy (PWA) is een gespecialiseerd coaching- en trainingsbedrijf in online presenteren. Het is opgericht door Judith de Bruijn – met vele jaren televisie-ervaring als presentatrice – en Wendy Rundberg – gepokt en gemazeld als pitch- en presentatiecoach in het bedrijfsleven. PWA werkt o.a. voor politici, ondernemers, onderwijsinstellingen en bedrijven.

Wat maakten wij?

In opdracht van Presenters Web Academy ontwikkelden Wout Ritzema en Robert van Giesen een compleet nieuwe brand voor alle beelduitingen. In een huisstijl, vormgeving en beeldtaal die aansluit bij PWA van vandaag: professioneel, persoonlijk, zakelijk, betrokken, gedreven.

We hebben de volgende onderdelen ontwikkeld en opgeleverd:

-beeldconcept
-corporate storyline
-manifest
-fotografie
-video
-website
-logo
-visitekaartjes
-template voor briefpapier en facturen
-logo-animatie voor intro en uitro video’s (‘bumper’)

Hoe maakten wij het?

Na het opstellen van een plan van aanpak, belegden we eerst een werksessie in de studio. In deze energieke rollercoaster komt in zeer korte tijd alles op een gestructureerde manier op tafel: uitgangspunten, wensen en ambities, doelstellingen, diensten, producten, doelgroepen en onderscheidend vermogen: wat maakt PWA uniek? We stelden daarbij telkens de vraag: Hoe gaan jullie klanten dat zíen, hoe gaan ze het voelen als ze voor het eerst met jullie kennismaken via website of social media? Het leverde niet alleen heel veel energie en ideeën op, maar ook een corporate storyline en een leidend beeldconcept voor huisstijl, website, fotografie en video.

Als personal trainer en coach leren wij je online de beste versie van jezelf te laten zien.
– Wendy Rundberg en Judith de Bruijn

Het opstellen van een manifest met overtuigingen en passies leverde vervolgens tien prachtige en krachtige statements op, die de rode draad zijn geworden voor de interviewvideo en de websiteteksten.

PWAInterviewStillYOUTUBE

Het oude logo met de boom waar mensen de vruchten van plukken, werd vervangen door een samensmelting van een spotlight, een presenter en een webcam. Het nieuwe beeld- en woordmerk is krachtig in zijn eenvoud en doet het ook geweldig als logo-animatie:

PWALogo.Youtube

Onze ideeën over hoe we PWA het beste in beeld konden brengen, hadden we in een script en werkplan uitgewerkt, zodat we de fotografie- en videodag in 1 dag hebben kunnen plannen gezien de volle agenda’s. Het werd een super intensieve dag, maar wat was het leuk om te doen! In Robert bleek naast een getalenteerd ontwerper ook een acteur verscholen te liggen, zoals in bijgaande teaser-video blijkt. De korte clips hebben we gemaakt voor verspreiding via social media.

 

SMILE!Youtube

De website kwam interactief tot stand met de klant. Dat kon ook niet anders omdat vorm en inhoud zeer nauw met elkaar zijn verweven. Soms pasten we de vorm aan de inhoud aan, soms was het juist weer andersom. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een prachtige nieuwe site met duidelijke diensten en producten en veel content, tips en inspiratie. Kijk vooral eens verder op www.presenterswebacademy.nl.

Behalve het ontwikkelen van het logo hebben wij ook een compleet nieuw huisstijlpakket ontwikkeld en opgeleverd:  typografie, visitekaartjes en digitale templates voor briefpapier en facturen.

 

Tags
  • Personal branding
  • Communicatie
  • Marketing
  • Website

« Ga terug

Post a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*