(Her)positionering Schiphol Area Development Company

JeanetVanAntwerpen.YOUTUBE

Herpositionering van een sterk merk

In dit filmpje vertelt Jeanet van Antwerpen, directeur van Schiphol Area Development Company (SADC), hoe branding- en belevingsspecialist Wout Ritzema hen heeft ondersteund bij het ontwikkelen van het nieuwe ‘fast forward’ beeldconcept voor de organisatie en haar bedrijventerreinen t.b.v. een nieuwe positionering. De organisatie, met Amsterdam Airport Schiphol, Provincie Noord Holland en de gemeenten Amsterdam en Haarlemmermeer als haar aandeelhouders, bestaat in 2017 30 jaar. En wilde zichzelf en haar terreinen opnieuw presenteren en profileren naar haar belangrijkste klanten, hoofdzakelijk internationaal georiënteerde bedrijven die een link hebben met de luchthaven en de regio Amsterdam.

Jeanet vertelt hoe Wout in co-creatie met de ontwikkelaars, marketeers, communicatie-adviseurs en haarzelf de volgende vijf stappen heeft gezet om tot een nieuwe positionering en look & feel te komen van de organisatie, het merk SADC en de werklocaties in de Schipholregio:

1. Identificeren van de merkwaarden
2. Analyse van identiteit en imago (Brand Image Scan)
3. Bepalen van gewenste identiteit en imago
4. Creëeren van een nieuw beeldconcept
5. Realiseren van een nieuw beeldconcept.

De daadwerkelijke realisatie van alle marketing- en communicatieuitingen vond plaats in de loop van 2017.

Rapportcijfer: 9

We sluiten projecten altijd af met een terugblik op het proces. En zijn er maar wat trots op om als eindcijfer een 9 te hebben gekregen.” Door Wout zijn we erin geslaagd om ons opnieuw te profileren en positioneren op een manier die past bij de dynamiek van onze organisatie, onze ondernemers en onze bedrijventerreinen in de Schipholregio.”

Tags
  • Corporate branding
  • Corporate identity
  • Place branding
  • Positionering
  • Beeldconcept

« Ga terug

Post a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*