Over blinque

Wij bedenken, ontwikkelen en realiseren corporate identity, marketingcommunicatie en brandingprojecten voor middelgrote en grote organisaties.

Wij helpen met onze expertise jouw organisatie een eigen, persoonlijk gezicht te geven, waardoor er een sterke band ontstaat tussen organisatie, medewerkers, klanten en bezoekers.

ONZE FOCUS: IMAGINEERING

Wij zetten onze verbeeldingskracht in om potentiële klanten het juiste gevoel bij jouw organisatie te geven, en om bestaande klanten langer te laten blijven.

Wij bedenken en creëren vervolgens die middelen die daartoe nodig zijn. Meestal zijn dat nieuwe beeldconcepten, branding richtlijnen, websites, huisstijlen, fotografie en filmpjes. Maar we hebben ook creatieve werksessies, safari’s, acteurs, living statues, portretcarrousels of teambuildingssessies ingezet om het verschil te maken en tot de verbeelding te spreken. Afhankelijk wat er nodig is.

De vorm waarin wij onze verbeeldingskracht inzetten varieert van creative consultancy, interim management en business creative.

blinque-project-en-ruimte-004

IMAGINEERING IS

EEN SAMENVOEGING VAN ‘IMAGINATION’ EN ‘ENGINEERING’.

Het is een vorm van belevingscommunicatie waarbij de imagineer tracht de band tussen organisatie en doelgroep door middel van beleving te versterken. Hierbij wordt de boodschap niet alleen via tekst op een rationele manier overgedragen, maar ook via andere zintuigen.
(Bron: Wikipedia)

slide003-home-blinque
4 REDENEN VOOR JOU OM MET BLINQUE TE WERKEN

Blinque boosts big brands

Wij hebben een zwak voor middelgrote en grote organisaties. Met onze meer dan 25 jaar werkervaring en de nodige life skills, voelen we snel aan wat er speelt en nodig is. Mede daardoor mogen we grote organisaties tot onze klanten rekenen, zoals Schiphol, NS, ProRail, Rabobank, Royal HaskoningDHV, Mercer en tientallen gemeenten.

Blinque creëert samen met jou

Wij zijn geen createurs en adviseurs op een eilandje. Er zit veel kennis en kunde binnen organisaties die we graag inzetten om het resultaat nog beter en duurzamer te maken.

Blinque laat de binnenkant zien

Wij verbeelden naast de buitenkant nog liever datgene dat níet direct zichtbaar is. Die kant kennen mensen vaak minder goed terwijl daar juist de belangstelling naar uit gaat. Bovendien onderscheid je je van je concurrenten juist door je unieke DNA, karakter en eigenheid.

Blinque maakt bijzondere beelden

Wij maken beelden die klanten raken. Fotografie en film uit het hart van de organisatie, naar het hart van de klant. Beelden die het gewenste gevoel en effect hebben op mensen. Beelden met beleving.

“Fotograferen en creëren is voor mij open staan, verwonderen, verrast worden, iets ontdekken, opgraven, naar boven halen en dat gevoel verbeelden”

WOUT RITZEMA
OORSPRONG

In 2008 begon Wout Ritzema naast zijn bedrijf Innercities met zijn fotografiebedrijf Wout Ritzema Fotografie. Eind 2014 is die naam overgegaan in Blinque; het bedrijf groeide namelijk snel uit tot een full-time en full-service specialist op het gebied van organisatie identiteit, beeld, branding en beleving.

De jarenlange expertise van Wout als adviseur op het gebied van het beïnvloeden van menselijk gedrag, veiligheidsbeleving, klantbeleving en omgevingspsychologie voegen iets unieks toe aan de projecten van Blinque. Hij verzorgde projecten op dit gebied bij en voor organisaties als NS, RoyalHaskoningDHV, Schiphol, gemeente Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, ministeries en belangenorganisaties. Wout heeft een zwak voor (middel)grote organisaties en hun uitdagingen en is sterk in het bouwen van vertrouwen.

OVER WOUT RITZEMA
OVER DE NAAM BLINQUE

Het Engelse in the blink of an eye betekent in één oogopslag. Klanten beoordelen in één oogopslag wat zij vinden op basis van wat ze zien. Mensen voelen meteen of iets prettig aanvoelt of niet, zonder zich ervan bewust te zijn waardoor dat komt. Het luistert dus heel nauw wat jouw organisatie laat zien om het juiste effect en de gewenste klantbeleving te bereiken. Blinque maakt beelden en bouwt merken die in één oogopslag het gewenste gevoel oproepen. Blinque streeft ernaar dat je wilt blijven kijken en geraakt wordt.

To blink betekent ook stralen, flitsen en knipogen. Daar hebben we iets mee. We hebben bovendien de k vervangen door que: Dezelfde klank maar een ander gevoel, als knipoog naar het Engelse ‘unique’. Blinque maakt graag het unieke zichtbaar.

AMBITIE

Ambitieus zijn we ook. We hebben de ambitie om in 2020  hét platform in Nederland te zijn op het gebied van het persoonlijk maken van organisatie identiteiten. Met ‘beleving en beeld’ als inzet voor de verbindende factor tussen mensen. Wij zijn oprecht gepassioneerd om merken en plekken menselijker te maken en daarmee mooie verbindingen tot stand te brengen. We zijn er nog niet, maar zijn wel heel gedreven om die ambitie waar te maken.

PREFERRED PARTNERS

Dat willen en kunnen we niet alleen. We werken binnen onze projecten daarom samen met een klein netwerk van andere specialisten en pioniers in hun vakgebied waar we goede ervaringen mee hebben. Onze ‘preferred partners’ bestaan inmiddels uit fotografen, filmers, vormgevers, webdesigners, muziek- en animatiemakers, tekstschrijvers, vertalers, infographics specialisten, imago experts, interieur specialisten en -stylisten, landschapsarchitecten, businesscoaches, marketingcommunicatie specialisten, organisatiekundigen,  veranderkundigen en medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoekers.

OPDRACHTGEVERS

Blinque werkt vooral voor middelgrote en grote organisaties. Organisaties die soms op een cruciaal punt staan in hun ontwikkeling: groei, fusie, koerswijziging, schaalsprong of juist afsplitsing. Momenten die vragen om een hernieuwde blik op wie je bent en hoe je dat zo goed mogelijk verbeeldt. Zodat klanten en medewerkers (weer) het juiste gevoel krijgen waar de organisatie voor staat. Beeldcommunicatie werkt daarbij vele malen sterker dan tekstuele communicatie.

We zijn dankbaar en trots dat we in de afgelopen jaren op uiteenlopende wijze hebben mogen bijgedragen aan de interne en externe branding, identiteit en beleving van grote bedrijven, zoals:

– Rabobank

– NS

– ProRail

– Ronald McDonald Kinderfonds

– Schiphol

– ING

– Mercer

– Douwe Egberts

– PostNL

– TNT

en middelgrote zoals Stadkwadraat, Stichting Bedrijfsfonds Apotheken, Overmorgen, Monitorgroep, Hamstra&Partners, HATO en PATbv.

Een klant vatte het als volgt samen: "Blinque boosts big brands".

Opdrachtgevers Klanten Netwerk

Comments are closed.