Blinque Blog

Schiphol Area Development Company (SADC) 100e klant

schiphol-area-development-company
Ik ben er trots op om Schiphol Area Development Company (SADC) als mijn 100e klant te mogen begroeten! Blinque gaat SADC ondersteunen bij het ontwikkelen van een integraal beeldconcept voor de marketing- en communicatiekanalen. Eentje die tegemoet komt aan het karakter van de organisatie (ambitieus, innovatief) en de hoogwaardige, internationale business parks die SADC ontwikkelt op de West-as in Amsterdam (zie ook: www.sadc.nl).

Deze maand is het precies acht jaar geleden dat ik voor het ondernemerschap koos, om mij geheel toe te leggen op het ontwikkelen en creëren van beeld, branding en een prettige beleving van bedrijven, organisaties en ruimtelijke omgevingen. Het was een spannende stap en de economische crisis moest toen nog beginnen. Hoewel het echt niet altijd makkelijk was, was het een van de beste keuzes die ik in jaren gemaakt heb. Ik zie uit naar nog vele mooie projecten met mijn partners om bedrijven, organisaties en ruimtelijke omgevingen een menselijk gezicht te geven.

#beeld #branding #beleving #placebranding #humanizingyourbrand www.blinque.nl

WoutRitzemaPortretAug2014_Blinque_045Wout Ritzema (Blinque)

Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail
Sticky
dec 06, 2016
0

Hoe jouw bedrijf de T-REX FACTOR krijgt

Foto: ANP

Museum Naturalis begroette de afgelopen week, eerder dan verwacht, de 110.000e bezoeker aan haar Tyrannosaurus-Rex ‘Trix’. De veelgeprezen marketingcampagne om van de T-Rex een publiekslieveling te maken, voorafgaand aan de opening van 10 september, werpt duidelijk zijn vruchten af. Marketing-, communicatie- en brandmanagers kunnen veel leren van de manier waarop een biodiversiteitsmuseum haar imago een enorme boost heeft gegeven – ik noem deze manier de T-REX FACTOR.

Verder lezen?
(meer…)

Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail
Sticky
nov 29, 2016
0
Pokemon?Go!

Pokémon? Go! De bezieling in beeld

Pokémon? Go! De bezieling in beeld De hype Alle Nederlandse media berichten al enkele weken vrijwel dagelijks over Pokémon Go. Over de wereldwijde lancering van dit nieuwe spel van Niantic, de 100 miljoen downloads, de spontane Pokémon meetings, de verdubbeling van de waarde van Nintendo (en de daling ervan), de verkeersongelukken, de irritaties op straat, […]

Sticky
jul 27, 2016
0

De acht belangrijkste visuele marketing en branding trends voor 2016

Trendbericht2016.HeaderWoutRitzema

Ben jij werkzaam in de marketingcommunicatie en branding? Dan zijn dit de visuele trends die jouw werk kunnen gaan beïnvloeden. Vanuit mijn praktijk als beeldmaker en brandingadviseur voor organisaties en bedrijven in de dienstverlening heb ik de belangrijkste ontwikkelingen van dit moment voor je op een rij gezet. Misschien je best bestede vijf minuten van vandaag? (meer…)

Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail
Sticky
jan 13, 2016
9

Blinque gaat naar de beurs!

Deelnemers aan de workshop De PortretCarrousel© leren anders naar anderen en naar zichzelf te kijken. Bovendien  leren zij zichzelf authentieker te presenteren.

Deelnemers aan de workshop De PortretCarrousel© leren anders naar anderen en naar zichzelf te kijken. Bovendien leren zij zichzelf authentieker te presenteren.

Het Utrechtse bedrijf Blinque, gevestigd in de hippe broedstoof Hooghiemstra, gaat naar de beurs. Eigenaar Wout Ritzema gaat zijn expertise op het gebied van beeld, personal en corporate branding en beleving delen in de Beurs van Berlage in Amsterdam op 21 oktober a.s. in het kader van de Global Sharing Week.
(meer…)

Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail
Sticky
aug 15, 2015
0

Wat je ziet ben je zelf

Studiobeeld_WoutRitzema_Blinque_0925 eenvoudige manieren om er achter te komen hoe klanten jou zien

Herken je dat, dat jij iets anders in een foto ziet dan iemand anders? En dat je dan hartstochtelijk probeert de ander te overtuigen van datgene wat jij ziet? Om er dan achter te komen dat er voor beide visies iets te zeggen valt?

De oorzaak hiervan is even ingewikkeld als simpel. Je ziet wat je wilt zien. Je ziet datgene wat jou bezig houdt. Er zijn zeker 5 eenvoudige manieren om erachter te komen wat jouw klanten bezig houden als zij naar jouw organisatie kijken. En hoe jij dat positief kunt beïnvloeden.

(meer…)

Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail
Sticky
mrt 31, 2015
0

Het inspiratieboek ‘De ideale man’ is uit!

IdealeMan_HetBoek_StapelHet inspiratieboek De ideale man is uit!

“Ik kan toch niet mezelf laten zien, dan kan ik mijn boeltje wel pakken,” zei een teammanager wiens karakter ik in beeld wilde vangen tijdens een fotosessie. Hij was een van de redenen waarom ik een bijdrage heb geleverd aan dit boek. Het raakte me en ook hij was even licht geëmotioneerd. We zagen allebei hoe onwerkelijk die situatie eigenlijk was.

(meer…)

Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail
Sticky
feb 02, 2015
0

Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail

Kijkje achter de schermen

Altijd al een kijkje achter de schermen willen nemen bij een incompany fotoshoot? En willen weten wat veel opdrachtgevers belangrijk vinden bij zakelijke portretten? In dit korte filmpje zie en hoor je het. Ook zie je wat mensen belangrijk vinden aan hun eigen portret:”Zie je nog een beetje mijn lachkuiltjes?” Dit blog delen?

Sticky
jan 05, 2015
0

“Je ziet het pas als je het door hebt”


Dit blog delen?
facebooktwitterlinkedinmail

– Johan Cruijff

Sticky
jan 23, 2014
0